Pogled na tržište iz drugog kuta

Hrvati već tradicionalno vjeruju samo ciglama

 

U najnovijoj epizodi BizCastinga gostovao je, kako ga je predstavio voditelj Miro Soldić – Samson hrvatskog svijeta nekretnina – Boro Vujović. Vlasnik Operete, najveće zagrebačke agencije za nekretnine, pričao je o utjecaju korone na tržište nekretnina, eventualnom pucanju nekretninskog balona, državnim subvencijama, hrvatskoj tradiciji ulaganja u ciglu i beton i drugim zanimljivim temama.

Ističe da se kod nas više od 50 posto stanova kupuje za keš i da se tu najčešće radi o Dalmatincima koji zarađuju na turizmu, a onda taj novac ulažu u stanove u Zagrebu. I to drži jednim od faktora zbog kojih konstantno raste cijena kvadrata u metropoli, uz niske kamate na kredite i do prije par mjeseci rastuće gospodarstvo.

Otkrio je da je do prije dvije godine bio podstanar, u početku jer je sav zarađeni novac na nekretninama izgubio ulažući u dionice, a poslije jer je počeo i sam ulagati u nekretnine pa mu se to pokazalo isplativim. ‘Kupio sam dva stana koji nisu imali skroz čiste papire, to sam sredio jer sam u tom poslu i imao sam za, recimo 50.000 eura, dva stana koja sam iznajmljivao i dobivao 500 eura. To mi je pokrivalo najamninu za stan čija je tržišna vrijednost bila 200.000 eura. Da sam taj stan od 200.000 kupio, imao bi ratu kredita od 2000 eura, tako da mi je ovo bilo puno povoljnije’, objasnio je Vujović, dodavši kako je problem što takve stvari nisu dio osnovnog obrazovanja kod nas. Stoga on osobno stalno radi na sebi i čita literaturu koja mu pomaže da novac koji zaradi uloži tako da on radi za njega.

U BizCastingu se prisjetio kako je sav novac koji je zaradio do 2008. izgubio ulažući u dionice jer je vidio da njegovi prijatelji mešetare s tim. ‘Bio sam pohlepan i ušao sam u to iz krivih razloga i nikad nisam bio zadovoljan, samo sam se živcirao, a kad je došla kriza ostao sam bez ičega’, rekao je. No, u toj krizi je procvao posao Opereti jer su bili proaktivni, tražili klijente i zbog toga narasli za čak 400 posto dok su drugi propadali.

‘Nismo dopuštali da nam se posao dogodi nego smo mi zvali ljude i trudili se. I sad nakon potresa smo zvali klijente i pitali ih što možemo učiniti za njih. Tako smo rasli’, izjavio je Vujović, dodavši kako važna i edukacija zaposlenika.

‘I trening je jako bitan u prodaji, iako zvuči čudno, slično je kao u sportu. Međusobno odrađujemo razgovore da vidimo gdje griješimo pa pred klijenta dolazimo spremni. Edukacija i trening su vrlo, vrlo važni, to je ključ našeg uspjeha. Neke tvrtke uzimaju trenere, a neke sve prepuštaju prirodnom talentu. Ja mislim da to nije dovoljno’, poručio je.

Na pitanje što konkretno agencija nudi kupcima i zašto bi platili proviziju umjesto da se sami potrude oko kupovine stana ističe da se divi ljudima koji sami idu u takav pothvat jer tu može doći do velikih problema oko vlasništva, a radi se o velikim novcima i investiciji u koju mnogi idu samo jednom u životu.

‘Ja kao agent ti mogu prezentirati i neke opcije koje ti možda nisu bile u užem izboru, a odgovarale bi tvom životnom stilu. Mogu ti uštediti vrijeme i novac, pomoći oko kredita, pregovarati za tebe i osigurati da na kraju cijele priče sve uključene strane budu zadovoljne ishodom. Da uopće ne spominjem činjenicu da si zaštićen što se tiče papira i dozvola. Tvoj posao je samo da doneseš novce i kažeš – hoću kupiti to, sve ostalo je moja briga’, ispričao je Vujović pa upozorio da se nekretninama bavi i dosta ‘polusvijeta’ jer je prag za ulazak u taj biznis dosta nizak pa svatko misli može biti agent i doći do brze love. Smatra da će situacija s koronavirusom oplijeviti sve takve sa scene i da će preživjeti samo oni koji rade kvalitetno.

Složio se da su cijene nekretnine u Zagrebu prenapuhane i da će doći do korekcije, ali onih stanova i kuća koji nemaju objektivnu kvalitetu. Smatra i da su državne subvencije promašene jer su vremenski ograničene pa dovode do perioda kad na tržištu nema potražnje, a onda do navale u vrijeme natječaja. Tržište na to reagira korekcijom cijene prema gore pa se gubi smisao cijele priče.

Na pitanje u kolikoj mjeri na nerealan rast cijena na tržištu utječe mentalitet građana koji na nekretnine gledaju kao na investicije oko kojih se špekulira i u koje se ulaže sav višak novca, Vujović odgovara kako Hrvati već tradicionalno vjeruju samo ciglama. ‘To nam je u genetskom kodu. Kad nešto zaradiš, uložiš u ciglu jer je kamata na štednju nula zarez nešto, a prinos na stan, kakav god da je, je oko 3 ili 4 posto. Zato nekretnine kupujemo kao investiciju, to je realna i trajna vrijednost i zato mislim da je dobro za nas da imamo toliko nekretnina’, elaborirao je.

 

izvor: dalmatinskiportal.hr

Compare listings

Compare