O PROJEKTU BORANKA
U velikim požarima, koji sve češće haraju hrvatskom obalom i priobaljem, stradavaju izrazito velike površine šuma. Globalno povećanje temperatura i sušnih perioda, uzrokovano klimatskim promjenama, dodatno utječe na pojavu i širenje požara. Vatrene stihije, koje su već postale ljetna svakodnevica, iza sebe ostavljaju pustoš s katastrofalnim prirodnim posljedicama. Nestankom šuma nestaju i naši najveći
prirodni saveznici u borbi protiv klimatskih promjena. Priroda je nemoćna sama se obraniti i brzo obnoviti te joj je zato potrebna naša pomoć.
Savez izviđača Hrvatske pokrenuo je 2018. godine najveće volontersko pošumljavanje i obnovu opožarenih područja Dalmacije, kampanju simbolično nazvanu Boranka. Boranka je interaktivna kampanja s ciljem podizanja svijesti građana, pogotovo djece, o važnosti šuma, zaštiti prirode, posljedicama globalnog zatopljenja te prevenciji i zaštiti od požara. Edukativne aktivnosti odvijaju se u školama i vrtićima, kao i na drugim javnim prostorima. Edukacije provode stručnjaci iz redova izviđača, vatrogasaca, HGSS-a i Hrvatskih šuma. Akcije sadnje stabala odvijaju se vikendima tokom jeseni, kada su za to najbolji uvjeti u prirodi. Odabir vrsti koje se sade i lokacija na kojima se sadi provodi se isključivo u suradnji sa strukom i stručnjacima iz Hrvatskih šuma. U sadnji se koriste isključivo autohtone bjelogorične i crnogorične vrste.
U sklopu kampanje, od izgorenih borova prikupljenih na požarištima u Dalmaciji, izrađene su bojice – tzv. Boralice. Boralice su jedinstveni proizvod – pastelne bojice izrađene od pepela borova stradalih u požarima, koje je proizveo i donirao Karbon. Građani se u akcije pošumljavanja, osim volontiranjem, mogu uključiti na jedinstven način – korištenjem Boralica, mogu sami nacrtati svoje drvce, dati mu ime i putem posebne web aplikacije ga „posaditi“ u virtualnu šumu. Za svako nacrtano drvce „posađeno“ na boranka.hr stranici, volonteri Boranke zasadit će pravu sadnicu na požarištu. Kako će rasti virtualna šuma, tako će se povećavati i broj živih sadnica u prirodi. Simbolički, iz spaljenog drveta nastaje novi život – iz crno bijelog požarišta rađa se šuma puna boja. Projekt pošumljavanja provodi se u suradnji s Hrvatskim šumama koje osiguravaju pripremu terena i sadnog materijala te pružaju stručnu pomoć i nadzor u akcijama sadnje.
Glavni partneri izviđačima u ovom projektu su Hrvatska gorska služba spašavanja (HGSS), Hrvatske šume, Ravnateljstvo civilne zaštite, Hrvatska vatrogasna zajednica, Veleposlanstvo Kanade, agencije Imago Ogilvy i Bornfight te Udruga hrvatskih dragovoljaca Domovinskog rata (UHDDR). Podršku projektu pružaju Grad Split, Grad Solin, Splitsko-dalmatinska županija, Grad Zadar i Zadarska županija. Projekt se odvija pod pokroviteljstvom Europskog parlamenta, Ministarstva zaštite okoliša i energetike, Ministarstva poljoprivrede, Ministarstva za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku, Ministarstva znanosti i obrazovanja, Američke gospodarske komore u Hrvatskoj i Ureda Europskog parlamenta u Hrvatskoj. Medijski pokrovitelji kampanje su 24Sata, Nova TV, B1 plakati i Outdoor Akzent.
AKTIVNOSTI BORANKE 2018.-2021.
Kampanja Boranka započela je 2018. godine pokrenuvši desetke tisuće građana i proširivši se čitavom Hrvatskom. U akcijama pošumljavanja u okolici Splita, Solina, Makarske i Zadra sudjelovale su tisuće volontera iz svih krajeva Hrvatske, ali i inozemstva, koji su na požarištima posadili desetke tisuća sadnica i sjemena bjelogoričnih i crnogoričnih vrsti drveća. U edukativnim akcijama na temu važnosti i zaštite šuma i očuvanja okoliša, koje su se odvijale istovremeno s akcijama sadnje, sudjelovalo je na tisuće djece i mladih iz brojnih vrtića i škola širom Hrvatske. Kampanju su do sada službeno podržali sadnjom vlastitih stabala Predsjednik Republike Hrvatske Zoran Milanović, Predsjednik Vlade Republike Hrvatske Andrej Plenković, ministri i saborski zastupnici, Splitsko-dalmatinski župan, Zadarski župan, gradonačelnik Solina i zamjenica gradonačelnika Splita te Veleposlanici Kanade i Velike Britanije. U promociju kampanje uključili su se i brojni ambasadori Boranke – poznati sportaši, umjetnici, pjevači. Čitava kampanja cijelo je vrijeme snažno medijski praćena uz brojne novinske i internet objave, intervjue, reportaže, gostovanja, televizijske i radijske nastupe i sl.
USPJEH BORANKE
Kampanja Boranka pobijedila je na međunarodnom festivalu medijskih trendova SEMPL održanom u Sloveniji kao najbolja iskustvena kampanja u 2018. Na međunarodnoj konferenciji Impact 2019. Boranka je proglašena jednom od 3 najbolje neprofitne kampanje u Hrvatskoj u 2018. godini. Na Danima komunikacija u Rovinju 2019. kampanja Boranka osvojila je brojne nagrade, postavši tako najnagrađivanija kampanja cijelog festivala. Boranka je nagrađena Zlatnim Effiem u kategoriji Pozitivne promjene: neprofitni sektor te Grand Prix Effie nagradom za najučinkovitiju kampanju cijelog natjecanja. Ova kampanja, koju je za Savez izviđača Hrvatske osmislila agencija Imago Ogilvy, osvojila je i The Best In Show, najvažniju nagradu na natjecanju u digitalnom oglašavanju MIXX. Kako bi priča bila potpuna, Boranka i Imago Ogilvy osvojili su i Zlatnu IdejuX u kategoriji Društvene akcije. Kampanja Boranka nagrađena je i s dvostrukim zlatom u kategorijama Promo i PR na Balticbest 2019 festivalu kreativnosti u Tallinnu. Na posljednjem Weekend Media Festivalu održanom u rujnu 2019. u Rovinju Boranka je osvojila nove vrijedne nagrade. Proglašena je najboljom kampanjom cijele Adriatic regije po izboru žirija klijenata i dobila BalCannes-ovog lava. Dodatno, pobijedila je i kao najbolja digitalna kampanja regije u kategoriji SoMoritanac za kampanje koje su doprinijele nekoj višoj svrsi u sklopu natjecanja za najbolje digitalne kampanje regije SoMo Borac. Najveći uspjeh do sada kampanja Boranka ostvarila je u listopadu 2019. u Bruxellesu osvojivši zlatni Euro Effie na natjecanju Effie Awards Europe, najprestižniju europsku nagradu za marketinšku učinkovitost. Ovo je prvi puta u povijesti da je itko u Hrvatskoj, ali i cijeloj regiji, osvojio ovu prestižnu nagradu. Savezu izviđača Hrvatske, kao organizatoru kampanje Boranka, u prosincu 2019. je dodijeljena Državna nagrada za volontiranje – najviše državno priznanje za organizatore volonterskih aktivnosti. U veljači 2020. Savez izviđača Hrvatske osvojio je, za organizaciju kampanje Boranka, prestižnu nagradu Ponos Hrvatske. U travnju 2020. kampanja Boranka uvrštena je na listu top 100 najučinkovitijih kampanja u Svijetu prema globalnom autoritetu za oglašavanje i medijsku učinkovitost WARC. O samoj veličini uspjeha govori i činjenica kako je na ovaj način po prvi puta ulistana hrvatska kampanja na WARC listu 100
najučinkovitijih. U lipnju 2020. kampanja Boranka je proglašena najučinkovitijim brendom u Hrvatskoj prema EFFIE indexu 2020. Još jedno veliko međunarodno priznanje za Boranku stiglo je u veljači 2021. iz Bruxellesa gdje je odlukom Europskog parlamenta Boranka nagrađena renomiranom europskom nagradom „Europski građanin“ (European Citizen’s Prize) za iznimna postignuća u promicanju europskih vrijednosti i zajedništva. Nagrada je organizatorima kampanje dodijeljena u Europskom parlamentu u Bruxellesu u studenom 2021. godine.
REZULTATI KAMPANJE BORANKA 2018.-2021. U BROJKAMA
• U četiri sezone Boranke, sudjelovalo je više od 8 500 volontera
• Održano je ukupno 29 akcija pošumljavanja
• Posađeno je više od 100,000 novih stabala u sadnicama, sjemenu i žiru
• U edukacijama je sudjelovalo više od 10 000 djece i mladih kroz 100-tinjak vrtića, škola i
knjižnica
• Objavljeno je više od 1 500 medijskih objava (domaćih i stranih medija)
• Ukupni doseg od preko 3 000 000 korisnika na društvenim mrežama kampanje
Boranka je postala najveća volonterska kampanja pošumljavanja požarišta u čitavoj Europi i
najnagrađivanija neprofitna kampanja u Hrvatskoj IKADA.
KONTAKT:
Tel: 01 4872 165
Donator projekta: OPERETA